مسئول روابط عمومی کانون: مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار از اجرای طرح چشمه سار معرفت در این کانون خبر داد.
 
حجت الاسلام شهریار اسدالهی، مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار (تخصصی مهدویت)، در گفتگو با خبرنگار کانون، از اجرای طرح چشمه سار معرفت خبر داد و عنوان کرد: طرح چشمه سار معرفت هر هفته از ساعت 11 روز جمعه ویژه خواهران در کانون فرهنگی هنری وارثان انتظار برگزار می شود.

وی افزود: طرح چشمه سار معرفت در سال های گذشته نیز برگزار می شد .

حجت الاسلام اسدالهی تاکید کرد: این طرح با حضور کارشناسان حوزوی و دانشگاهی در مسجد دارالسلام برگزار می شود.

بستر سازی ظهور امام زمان (عج) فقط با کثرت دعا صورت نمی گیرد.

به گزارش خبرگزاری صدق به نقل ازکانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، سلسله جلسات پرسمان مهدوی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی عباسیان، مدیر بنیاد مهدویت استان تهران در آستان امام‌زاده صالح(ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباسیان ابتدا درباره علل اصلی وجود ترس از نحوه ظهور امام زمان(عج) گفت: عده زیادی معتقدند هنگام ظهور منجی عالم بشریت تعداد بسیاری از مردم بدون دلیل کشته خواهند شد و برای همین گویند ما نیازی به چنین فردی نداریم! گروهی دیگر گویند آقا بعد از ظهور مساجد گوناگون را خراب می‌کند در حالیکه چنین اعمالی با شخصیت ایشان سازگاری ندارد.

وی ادامه داد: در جواب باید گفت شخصی منتظر واقعی شناخته می‌شود که علاقمندی به جریان ظهور و عدالت گستری نشان دهد ولی در مقابل کسانی که ظهور را مزاحم اصلی رفتارهای خود می‌دانند این چنین تبلیغ می‌کنند، افرادی که ترس از امام دارند در کنار رفتارهای مختلف خود چند موضوع مهم که تضعیف و تحریف و ایجاد افکارهای انحرافی است را گسترش می‌دهند.

عباسیان افزود: نکته دیگر درباره افراد زیادی است که فقط به مردم می‌گویند بسیار برای تعجیل دعا کنید ولی عکس العملی از خود در سطح جامعه نشان ندهید!‌ اینها همان گروهی هستند که در روز عاشورا مقابل امام حسین(ع) ایستاده بودند و فقط برای موفقیت ایشان دعا می‌کردند در صورتی که بدون ایجاد آمادگی نورهای متعدد وجودی آنان به ما نخواهد رسید و برای همین گفته شده امام زمان(عج) آوردنی است نه آمدنی.

مدیر بنیاد مهدویت استان تهران درباره راه‌های شناخت امام زمان(عج) این چنین گفت: یکی از مصادیق غیب که در آیات ابتدای سوره بقره بدان اشاره شده امام عصر(عج) هستند حال غیبت ایشان که با نبود ظاهری خداوند خیلی متفاوت است ولی چگونه ما با خداوند ارتباط برقرار می‌کنیم! برای دستیابی به راه مناسب لازم است احوالات دیگر ائمه(ع) را سرلوحه قرار دهیم زیرا آنان نحوه ارتباط را به ما آموخته‌اند.

معاون فرهنگی دادستان استان سمنان در پایان گفت: منتظر واقعی باید به ۳ نکته توجه کند، اولین ملاک نارضایتی از وضع فرهنگی موجود در شهر می‌باشد بدین صورت که هر کسی به تناسب شرایط شغلی خود به مسئول مربوط تذکر لسانی دهد و مورد دوم اینکه امید به ایجاد شرایط مطلوب داشته باشد و در پایان به اندازه توان خود درباره موضوع فرهنگی و بسترسازی ظهور اقدام کند.

لازم به ذکر است سلسله مباحث مهدویت در این آستان مقدس روزهای جمعه بعد از نماز مغرب برگزار خواهد شد.

 خبرگزاری صدق ؛ به نقل از خبرگزاری فارس : حجت الاسلام والمسلمین محمد‌مهدی ماندگاری سه‌شنبه شب در جمع پرشور زائرین مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: یکی از برترین ویژگی‌های شهدای ما این بود که همیشه امام زمان (عج) را حاضر و ناظر بر اعمال و رفتار خویش می‌دیدند.
وی با اشاره به سخنی از مرحوم آیت‌الله بهجت(ره) افزود: ایشان همیشه به کسانی که گره به کارشان می‌افتاد می‌فرمودند به مسجد مقدس جمکران بروید و دو رکعت نماز استغاثه به ساحت مقدس حضرت ولیعصر ارواحنا بخوانید تا خود حضرت مشکلات شما را برطرف کند.
رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا ابراز کرد: امام زمان (عج) صاحب همه عالم است، باید کاری کنیم تا وجود نازنین و بابرکت آن حضرت را در طول زندگی خود حس کنیم و رضایتش را سرلوحه همه برنامه‌های خویش قرار دهیم.
وی عنوان کرد: هر کسی می‌خواهد به وصال معشوق خود برسد باید از خیلی چیزها بگذرد، دیدن روی زیبای حضرت مهدی (عج) با انجام گناه و معصیت امکان‌پذیر نیست برای رسیدن به معشوق نه تنها باید از گناه بگذریم، بلکه باید از محبوب‌های زندگی خویش نیز صرف نظر کنیم.
ماندگاری با اشاره به آیه 27 سوره یاسین بیان کرد: در این آیه خداوند متعال از قول شهید به اطرافیان او می‌گوید ای کاش می‌دانستند که پروردگار عالمیان چگونه از ما پذیرایی می‌کند و ما را در بهترین منزلگاه‌های بهشت خود جای می‌دهد.
رئیس هیئت امنای موسسه روایت سیره شهدا با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: ما دو گناه داریم یا حق الله است و یا حق الناس، نخستین قطره خونی که از شهید روی زمین می‌ریزد همه گناهان او بخشیده می‌شود الا حق الناس که در روز قیامت بخشیده می‌شود و خداوند وکیل او می‌شود و به کسانی که به گردن شهید حق دارند می‌گوید شما عزیز مرا ببخشید تا من هم شما را ببخشم.
وی تاکید کرد: نخستین هزینه‌ای که باید برای کسب رضایت امام زمان داشته باشیم گذشتن از گناه است، امروز در جامعه یک اتفاق ناگوار در حال رخ دادن است و آن این است که مردم هم امام زمان را دوست دارند و هم انجام گناه و معصیت را که این دو با هم جمع شدنی نیست، خوش به حال کسانی که با امام زمان خود عهد می‌کنند تا دست از گناه بکشند.
ماندگاری انجام گناه و معصیت را همانند عایقی دانست که انسان‌ها به دور خود می‌کشند و خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد با امام زمان (عج) دوست باشیم و حضرت ولیعصر صدای ما را بشنود باید از دست از گناه شست و به درگاه خداوند متعال توبه کرد.
وی در پایان افزود: ما نیز باید سیره و روش شهدا را به عنوان الگویی همیشگی در زندگی خویش قرار دهیم تا بتوانیم با ترک گناه و معصیت رضایت قلب مقدس و نازنین حضرت ولیعصر (عج) را به دست آوریم تا خداوند متعال نیز از ما راضی و خشنود شود.

خبرگزاری صدق به نقل از ؛ آینده روشن، حجت الاسلام خدامراد سلیمیان با اشاره به تاکید و اهتمام آیات و روایات بر جایگاه رهبری در جامعه اسلامی، گفت: در زمان پیامبران الهی رهبری جامعه بر دوش پیامبران بود، بنابراین پس از نبوت و رسالت رهبری برعهده اوصیای آنان گذاشته شد.
وی با بیان اینکه پیامبران الهی جانشینان و اوصیایی برای خود انتخاب کردند، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام پس از خود ۱۲ جانشین برای هدایت جامعه به سوی کمال به مردم اعلام کرد. بنابراین ۱۱ جانشین به مدت دو قرن و نیم در میان مسلمانان زندگی کردند تا سال ۲۶۰ هجری که همزمان با شهادت امام حسن عسکری(ع) بود.
حجت الاسلام سلیمیان ادامه داد: تا سال ۲۶۰ هجری رهبری جامعه برعهده جانشینان پیامبر گذاشته شد. این جانشینان مسئولیت رهبری جامعه در هدایت انسان ها را برعهده گرفتند. اگر چه بیشتر مردم خود را از این هدایتگری به عوامل و اسباب مختلف محروم کردند.
این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه این وصایت پیامبر(ص) از نگاه شیعه بعد از شهادت امام حسن عسکری(ع) به عهده فرزند ایشان گذاشته شد، اظهارداشت: این جانشینی شامل تمامی شئونات، اختیارات، مسئولیت ها در هدایت گری جامعه اسلامی است.
وی با بیان اینکه مساله ولایت و وصایت بعد از رسول گرامی اسلام در روایات کاملا شهرت دارد، تصریح کرد: امام باقر(ع) در روایتی فرمودند: بنای اسلام بر ۵ پایه نهاده شده است؛ نماز، زکات، روزه، حج و ولایت و ادامه می دهند که در میان این ۵ پایه اسلام هیچ کدام به پای ولایت و پذیرش آن نمی رسد.
حجت الاسلام سلیمیان افزود: آن ۴ پایه، ۴ ستون خیمه اسلام هستند و ولایت ستون محوری خیمه است که اگر آن کشیده شود، ۴ ستون دیگر نمی توانند خیمه را سراپا نگه دارند، این دست روایات در متون اسلامی کم نیست که بحث ولایت و انجام اعمال عبادی در سایه ولایت اهل بیت(ع) را مطرح می کنند.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: در واقع امروز مسلمانان بسیاری را در جهان می بینیم که نسبت به ۴ ستون این خیمه توجه زیادی نشان می دهند. به نماز، روزه، زکات و حج اهتمام دارند. اما پنجمین رکن که اصلی و اساسی است را فراموش کردند. درحالی که نتیجه عینی عمل به ارکان دیگر با پذیرش روح اسلام که ولایت است، مشخص می شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه کشورهای مسلمانی که وابسته به یهود هستند، از ولایت فاصله گرفته اند، خاطرنشان کرد: این فاصله نشان می دهد که بهره ای از بنیان های دیگر خیمه اسلام نبرده اند و روح دین در زندگی شان جریان ندارد. این کشورها در دفاع از اسلام در خود احساس مسئولیت نمی کنند.
حجت الاسلام سلیمیان با اشاره به روایت "تمام الحج لقا الامام"، اظهارداشت: در واقع حجی که در آن ولایت نباشد، می توان گفت که حرکت و تحرکی بی خاصیت است. به طوری که امام باقر(ع) می فرمایند: سبب تمام شدن و به کمال رسیدن حج لقای امام است.
این پژوهشگر مهدوی ادامه داد: لقای امام لزوما به معنای دیدار ظاهری حضرت نیست. اگرچه می تواند کامل ترین نمود این مساله باشد اما اینکه گفته می شود لقای امام سبب تمامیت حج است، به این معناست که حج در مسیر ولایت و پذیرش حجت الهی انجام بگیرد.
وی با بیان اینکه اگر ما به خرسندی و خشنودی امام در مناسک حج توجه کنیم، به کارکردهای حج دست پیدا کرده ایم و حج مقبولی خواهیم داشت، تصریح کرد: امام باقر(ع) روح و تمامیت حج را به پیروی از دستورات الهی که مهمترین آن پذیرش ولایت اهل بیت(ع) در دوران غیبت و ولی الله الاعظم می دانند.
حجت الاسلام سلیمیان با بیان اینکه ازجمله مکان هایی که حضرت در دوران غیبت در آن حضور دارند، در مناسک حج است، ادامه داد: بنابر روایات حضرت در این مناسک سلام دیگران را جواب می دهند اما شناخته نمی شوند، نفس های حضرت باعث پذیرش حج حجاج است. همچنین در ادعیه آمده که به واسطه اوست که خداوند الطاف خود را برای دیگران جاری می کند.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه کمال حج در این است که بعد از اتمام حج خود را در نزدیک ترین جایگاه حضرت حس کنیم، گفت: به هر میزان که سنخیت پیدا کنیم، با توجه به انجام دقیق اعمال به حضرت نزدیک می شویم.
وی اظهارداشت: لزوما الطاف حضرت در حج ویژه حجاج نیست، بلکه دعای حضرت در روزهای خاص شامل حال همه انسان ها و نظام آفرینش می شود و وقتی حضرت از خدا نزول رحمت می خواهند، تمامی کائنات از دعای حضرت بهره مند می شوند.

 خبرگزاری صدق ; به نقل از شبستان :اگرچه در ماه هاي اخير برخي نويسندگان و پژوهشگران غربي به ماهيت و شعارهاي آخرالزماني داعش اذعان كرده و خواستار توجه به اين مولفه براي شناخت اين گروه شده بودند، دولت آمريكا و ديگر دول غربي به صورت رسمي نظر مساعدي در اين باره ابراز نمي كرد. پيشروي هاي اخير داعش و اعلان جنگ صريح آنها با غرب همزمان با ذبح دو آمريكايي (يك نيروي نظامي و يك خبرنگار) دولتمردان آمريكايي را بر شناخت دقيق تر اين گروه واداشته است.
يكي از مقامات رسمي دولت ايالات متحده كه اخيرا در موضعي صريح به پيشينه آخرالزماني گروه داعش اشاره داشته و آن را يكي از عوامل جلب نظر اهل سنت منطقه (عراق و شام) مي داند، ژنرال مارتين ام دمپسي (Martin E. Dempsey) است.
او كه اكنون به عنوان هجدهمين رييس ستاد مشترك ارتش آمريكا شناخته مي شود، بيش از 40 سال سابقه نظامي داشته و علاوه بر كسب مدال هاي مختلف نظامي، درجه ژنرالي خود را در سال 2008 اخذ كرده است.[1]
او در مصاحبه مفصلي كه اخيرا با سايت وزارت جنگ ايالات متحده آمريكا (U.S. Department of Defense) نموده است[2] به موضوعات مختلفي ازجمله راهبرد نظامي آمريكا در مقابله با داعش پرداخته است.[3] وي در جواب سوالي در مورد شيوه مقابله يا نابودي داعش از عراق چنين مي گويد :"داعش سازماني است كه براساس نگاه آخرالزماني اپاكاليپتيك شكل گرفته است و در نهايت بايد با آن مقابله نمود. آيا مي توان با اين نگاه و پشتوانه عقيدتي آخرالزماني، سوريه را دخيل ندانست؟ پاسخ اين سوال منفي است. ما در اين جنگ بايد به هر دوسوي ماجرا (عراق و سوريه) كه اكنون مرزي ندارند، نگاه كنيم.
اين مساله ما را وادار به ايجاد ائتلافي در منطقه مي كند كه بتوان داعش را در طول زمان شكست داد. شكست داعش وقتي محقق مي شود كه 20 ميليون سني محروم ميان دمشق و بغداد آنها را طرد كنند."
چنانچه مشاهده مي شود مقامات غربي ازجمله اين ژنرال آمريكايي- به تدريج به اين نتيجه مي رسند، آنچه باعث توفيق نسبي داعش در جلب حمايت بخشي از اهل سنت مناطقي از سوريه و عراق شده، همين نگاه آخرالزماني و شعار تشكيل خلافت اسلامي در اين منطقه است و با همين شعار نيز داعش توانسته افكار عمومي بخشي از جهان اسلام به ويژه برخي مسلمانان ساكن در كشورهاي غربي را با خود همراه ساخته و به عنوان دولت آرماني آنها به نمايش بگذارد.[4]
به نظر بينندگان گرامي، ما بايد در مقابل اين تصويرسازي داعش هم در ميان مسلمانان و هم در منظر كشورهاي غربي چه كنيم؟
 
پی نوشت ها:
[1] - http://en.wikipedia.org/wiki/Martin_Dempsey
[2] - http://www.defense.gov/transcripts/transcript.aspx?transcriptid=5491
[3] - اين مصاحبه و اين ديدگاه ژنرال در مقالات زياد ديگري نيز انعكاس يافته است به عنوان مثال ر ك:
http://www.businessinsider.com/martin-dempsey-on-the-isis-problem-2014-8
[4] - در اين زمينه مقالات زيادي نيز نگاشته شده از جمله نگاه كنيد به مقاله "تلاش داعش براي تسريع آخرالزمان" در آدرس زير:
http://mg.co.za/article/2014-09-04-isis-strives-to-hasten-the-apocalypse

 خبرگزاری صدق ; به نقل از شبستان : حجت الاسلام جواد جعفری  با اشاره به روایاتی که تعریفی از آخرالزمان دارند، گفت: عبارت "آخرالزمان" در روایات به این معناست که زمان دیگری بعد از آن نخواهد بود. به همین خاطر است که به پیامبر اسلام نیز پیامبر آخرالزمان اطلاق می شود. به این معنی که پیامبر(ص) در آخرین زمان ممکن مبعوث شده و بعد از ایشان پیامبر دیگری نخواهد آمد.
وی با بیان اینکه با توجه به این معانی 1400 سال است که دوران آخرالزمان شروع شده است، خاطرنشان کرد: از زمانی که پیامبر(ص) به نبوت رسیدند، آخرالزمان آغاز شده است. چون بعد از آن پیامبری نبوده که مبعوث شود. بنا به این تفسیر در برخی از روایات مردم آخرالزمان بهترین مردم هستند و . . .
حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه خطاب های خداوند به پیامبران در مورد آخرالزمان ناظر به کلیت جهان اسلام است، اظهارداشت: بعد از بعثت پیامبر اسلام براساس این اطلاق ها قطعا در دوران آخرالزمان به سر می بریم.
این استاد مرکز تخصصی مهدویت بااشاره به تعبیر دیگری از دوران آخرالزمان، تصریح کرد: آخرالزمان به معنای آخرین حکومتی که بر روی زمین ایجاد می شود، بنابراین روایات اهل بیت(ع) می فرمایند دولت ما آخرین حکومتی است که روی کار می آید و بعد از حکومت اهل بیت(ع) زمانی نیست که حکومت دیگری تشکیل شود.
وی ادامه داد: بنابراین کسانی که به بررسی تعابیر آخرالزمان می پردازند، باید مراقب باشند که واقعه ظهور و به قدرت رسیدن امام زمان(ع) نباید به هم آمیخته شود. چراکه برخی از روایات آخرالزمانی ناظر به کلیت جهان اسلام و برخی دیگر ناظر به آخرالزمان قبل از ظهور همچنین برخی ناظر به آخرین امت است.
حجت الاسلام جعفری با اشاره به این نشانه ها در روایات آخرالزمان، افزود: مفصل ترین و معتبرترین روایتی که در رابطه با نشانه های آخرالزمان وارد شده، در جلد هشتم کتاب کافی به نام روضه کافی است که شیخ کلینی نقل می کند، در این روایت امام صادق(ع) در چند صفحه طولانی نشانه های قبل از ظهور را بیان می کنند.
این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه این روایت به نشانه های غیرحتمی ظهور امام زمان(ع) اشاره می کند، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در پایان این روایت می فرمایند: اگر این نشانه ها اتفاق افتاد، مواظب بوده و توقع آمدن حکومت ما را داشته باشید.
وی با بیان اینکه این نشانه ها سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی هستند، اظهارداشت: این روایت چهره منفی این نشانه ها را به تصویر کشیده است و به نوعی این روایت به بیان انحرافات در زمینه های سیاسی، اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در آخرالزمان پرداخته است.
حجت الاسلام جعفری گفت: این روایت به معنای اخبار نیست که حتما این نشانه ها اتفاق می افتد و ما نباید در مقابلش مقاومت کنیم. بلکه به معنای هشدار است که اگر مراقب نباشیم، این نشانه ها اتفاق می افتد.
استاد مرکز تخصصی مهدویت، خاطرنشان کرد: نشانه های آخرالزمان در روایات به این معنا نیست که باید اتفاق بیفتد تا امام عصر(ع) ظهور کنند بلکه به این خاطر است که ما مراقب باشیم و هشداری برای انسان ها است.
 

به گزارش خبرنگار صدق به نقل از  آینده روشن، وی با اشاره به اینکه برای نیل به زیستن آگاهانه، خردمندانه و سعادتمندانه با نگاه به دنیا و آخرت توجه به ۵ نوع تربیت ضروری است، افزود: تربیت جسمی، عاطفی، عقلانی، دینی و اجتماعی برای نیل به حیات طیبه لازم است، زیرا نیل به سعادت واقعی در بعد فردی و خانوادگی و اجتماعی مرهون کسب توانمندی و موفقیت در این ۵ نوع تربیت است. 

*چرایی ضرورت آشنایی با فتنه‌های آخرالزمانی 

دریس با بیان نتایج حاصل از این ۵ نوع تربیت اظهار داشت: شکوفا سازی شخصیت خودوادار به زندگی، برقراری ارتباطات موفق جمعی تا حد تاثیرگذاری مثبت و ارتباط عمیق با خدا نتایجی است که از توجه به ۵ نوع تربیت حاصل می‌شود. 

وی درباره دلایل ضرورت آشنایی با روش‌های فتنه‌ستیزی در دوره آخرالزمان، ادامه داد: حجم سنگین تبلیغات علیه مسلمانان و استیلای خبری و رسانه‌ای دشمنان، وجود شبهات و سؤال‌های بسیار و تولید مستمر شبهه‌های دینی از سوی دشمن، فروپاشی نظام خانواده و تبدیل خانه‌ها به یک استراحتگاه شبانه با توجه به روابط آزاد دختر و پسر و زن و مرد و گریز جوانان از پذیرش مسئولیت خانوادگی و تعدد و تنوع مکاتب فردی و الحادی با شعارهای دینی و ضد دینی و شیطانی می‌طلبد که بیش‌ از بیش با فتنه‌های آخر‌الزمانی آشنا شد. 

*بهترین راهکار برای مبارزه با رواج گناهان آخرالزمانی 

معاون طرح و برنامه بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) درباره اصلی‌ترین روش‌های مقابله‌ای، بیان داشت: در «روش نه گفتن و اجتناب»؛ نه گفتن به افراد، افکار، جریانات و محیط‌های غیر مناسب و آلوده وجود این مهارت موفقیت‌های مثبت انسان را به شدت ارتقا می‌بخشد که آثاری نظیر حذف زواید زندگی و مفید سازی آن، سلامت روح و جان از آلودگی‌ها و صیانت از حریم دینی و اخلاقی فرد را در پی ‌دارد. 

وی «روش صبر و استقامت» را دومین شیوه مقابله‌ای دانست و افزود: یکی از مشخصات دوره آخرالزمان رواج گناه و تباهی و فساد و هرج و مرج فرهنگی و اخلاقی است، دوره‌ای که در آن همه ارزش‌های انسان و اسلامی به مخاطره می‌افتد و چه بسا ارزش‌ها و هنجارهایی که به ضد ارزش و ناهنجاری تبدیل شود، داشتن مهارت صبر و استقامت در مقابل گناه بسیار مفیدتر در دوره آخرالزمان می‌افتد. 

* آثار صبر در انتظار/ نقش «روش مراقبت» در مواجهه با اندیشه‌های ناسالم 

دریس در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند: «صبورانه در انتظار فرج بودن، عبادت است»، درباره آثار صبر گفت: صبر نصف ایمان، سهولت بخش سختی‌ها، بهترین پشتیبان، زیباترین لباس اخلاق، عامل کمال نفس و در نهایت عامل پیروزی است. 

وی با بیان اینکه صبر به دو قسم «صبر در هنگام مصیبت» و «صبر بر طاعت و صبر بر ترک گناه» تقسیم می‌شود، درباره سومین روش مقابله‌ای، ادامه داد: «روش مراقبت»؛ به معنای محافظت از خود در برابر شرایط بد، افراد ناباب و اندیشه‌های ناسالم و رفتارهای اشتباه است، کسب مهارت مراقبت به ویژه در دوره آخرالزمان برای سالم ماندن بسیار ضروری است، چرا که در صورت عدم مراقبت از خود، ممکن است انسان به وادی هلاکت بیافتند. 

*روشی که منجر به واکسینه شدن در برابر ناملایمات فتنه می‌شود 

معاون طرح و برنامه بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) با اشاره به مصادیق مراقبت از خویش، ابراز داشت: مراقبت از خویش نسبت به خدا و احساس حضور دائمی در محضر او، مراقبت از خویش نسبت به امام زمان(عج)، مراقبت از اعضا و جوارح در برابر گناهان جوارحی، مراقبت خود از حرام خواری و رزق ناپاک و همچنین مراقبت از خود در برابر آتش غضب الهی و جهنم می‌تواند ما را در برابر فتنه‌های آخرالزمانی واکسینه کند. 

وی از جمله شیوه‌های لازم برای زندگی دوره آخرالزمانی را «مهارت‌های خود افزایی اخلاقی» دانست و افزود: «خود افزایی اخلاقی» به معنای تحصیل زیبایی‌های اخلاقی و زینت آرایی روح به مکارم اخلاقی و شخصیت افزایی معنوی خود است که طبق روایات رسیده از معصومین(ع) گوارا شدن زندگی، منظور شدن پاداش جهاد در راه خدا، سنگین شدن ترازوی اعمال، گشایش اقتصادی و توسعه رزق و طولانی و با برکت شدن عمر در پرتو آراسته شدن به مکارم اخلاقی اتفاق می‌افتد. 

*علت گسترش یأس و ناامیدی در دوران غیبت 

دریس درباره دیگر روش مقابله‌ای با عنوان «روش تلاشگری و جدیت»، گفت: یکی از آسیب‌های اخلاقی دوران آخرالزمان یأس و ناامیدی و خود ناتوان سازی است، عوامل پیدایش این حالت منفی اخلاقی در افراد، غلبه ظاهری دشمن و فرهنگ باطل، ضعف جبهه حق و طولانی شدن عصر غیبت و عدم تلاش و جدیت اهل ایمان در مقام عمل و عبادت و اصلاح‌گری فردی و اجتماعی است، بنابراین یکی از توصیه‌های مکرر قرآن و اهل بیت برای اهل این دوران، جدیت و جهاد در دو جبهه درونی -جهاد با نفس- و جبهه بیرونی -اصلاحگری اجتماعی- است. 

وی با تأکید بر اینکه در دوره پر خطر آخرالزمان، برای تقویت عقیده و معنویت هر انسان نیازمند پناهگاه علمی و دژی مستحکم و معنوی است تا بتواند از خود در برابر این آسیب‌ها و آفات محافظت کند، ادامه داد: استراتژی راهبردی اهل بیت در این دوره برای نجات بخشی مؤمنین پناه بردن به قرآن و تمسک به آیات بینات آن است، این رهنمودها در ۲ بخش «عام» تمسک به قرآن در همه دوران‌ها و شرایط و «خاص» تمسک به قرآن در شرایط بحرانی و به ویژه دوره آخرالزمان قابل پیگیری است. 

*چرایی تأکید بر کتابخوانی در آخرالزمان از سوی اهل بیت(ع) 

معاون طرح و برنامه بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) «روش مطالعه و انس با کتاب» را به عنوان هفتمین روش بیان کرد و گفت: یکی از روش‌های لازم برای زندگی موفق و رو به رشد علم‌افزایی مداوم و توانایی ایجاد فضای علمی و پرشور در زندگی است که از مهم‌ترین و فراگیرترین راهکارهای ایجاد این فضا، داشتن مهارت خواندن و انس با کتاب و کتابخوانی است. 

وی درباره دلایل تأکید بر کتابخوانی در آخرالزمان از سوی اهل بیت(ع) ابراز داشت: نیاز داشتن به معارف دینی در عرصه، پیچیده شدن و آشفتگی روابط اجتماعی، عدم دسترسی به امام معصوم، سختی دسترسی به علمای امین چه به خاطر کمی آنان و چه به خاطر پر مشغله بودن ایشان، وجود عالم نماهای ناسالم و منحرف و وجود فتنه‌های گوناگون اجتماعی و دشواری تشخیص حق از باطل از جمله دلایل تأکید بر کتابخوانی در آخرالزمان است. 

*نقش خانواده در مصون ماندن از فتنه‌‌های آخرالزمانی/ مهم‌ترین سرمایه معنوی انسان چیست؟ 

دریس با اشاره به یکی دیگر از روش‌های مقابله‌ای با عنوان «روش خانواده محوری»، اذعان داشت: از دیدگاه اسلام ازدواج زیباترین و دوست داشتنی بنایی است که شکل می‌گیرد، این بنای انسانی بر پایه محبت عدالت خدمت معنویت و سخاوت بنیان گذاری شده است، از جمله عوامل مهم موفقیت در زندگی کسب مهارت‌های خانه‌داری و خانواده‌داری برای زن و مرد در روابط دو سویه زناشویی و روابط چند سویه با فرزندان و سایر نزدیکان است. 

وی همچنین یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های معنوی انسان را «سرمایه دین، اخلاق و ادب» بیان کرد و گفت: برای حفاظت از سرمایه دین در دوره پر خطر آخرالزمان راهکارهایی در روایات از جمله ارتباط با خدا، خواندن دعای معرفت و ثبات، تلاش برای تحصیل باور استدلالی و یقین، کسب محبت اهل بیت، عقل مداری و فقاهت دینی آمده است. 

*اصلی‌ترین عامل روانی برای امیدواری به آینده 

معاون طرح و برنامه بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) «روش امیدواری و انتظار» را یکی از اصلی‌ترین عوامل روانی برای زنده بودن و زندگی کردن دانست و افزود: اصل انتظار که بر اساس نوید و امید به آینده استوار است از مفاهیم دینی بوده که در مقابل واژه «یأس» قرار می‌گیرد، بر اساس این اصل یک انسان مؤمن با امید و اطمینان به آینده‌ای روشن و موفق هرگونه یأس و ترس را از خود دور می‌سازد و با نگاهی خوشبینانه به خدا و خود و سیر تکاملی تاریخ در خدمت به مردم و اصلاح طلبی و عبادت و کسب کمالات شخصی خستگی ناپذیر و مجدانه به تلاش‌های خود ادامه می‌دهد. 

*چرا انتظار برترین عبادت است 

وی درباره عوامل متعددی که به یأس و بدبینی نسبت به آینده در دوران انتظار دامن می‌زنند، بیان داشت: غیبت و پنهانی امام زمان(عج) و طولانی شدن آن، فعالیت مکاتب و فرقه‌های گوناگون فکری و اخلاقی با حجم تبلیغاتی سنگین دینی و ایجاد تحیر در انسان‌ها، تبلیغات ضعیف حق جویان و ناتوانی دینداران، فراوانی گناهان و خطاهایی چون رباخواری، حرام خواری، رشوه، انحرافات جنسی، قمار، شراب و قانونی شدن و فرهنگی شدن آن‌ها و وجود علمای سوء و ضد دین و کم تعدادی و ناشناخته بودن عالمان معنوی اصیل و با تقوی از جمله عوامل بدبینی به اصل انتظار است. 

دریس با اشاره به نقش برجسته انتظار در روایات آخرالزمان تصریح کرد: به همین جهت انتظار به عنوان برترین عبادت، برترین اعمال امت، محبوب‌ترین اعمال نزد خدا، پاداش روزه‌داری و شب زنده‌داری داشتن، همجواری با اهل بیت(ع) و همچنین به منزله جهاد در رکاب رسول خدا(ص) دانسته شده است. 

به گزارش خبرنگار صدق ، برنامه گفت‌و‌گو محور "سلام زائر" سه شنبه 11 شهریور از ساعت 19 باحضور کارشناس مهدویت حجت الاسلام مصطفوی برگزار شد  و قرائت دعای توسل از ساعت21 با بیان احکام حجت الاسلام افتخاری و پس از آن و در ساعت 21:15 با سخنرانی حجت الاسلام حیدری کاشانی ادامه یافت و دعای توسل ساعت 22 توسط سید رضا تحویلدار قرائت شد.
بنابرگزارش روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، مراسم قرائت دعای کمیل این هفته بعد از اقامه نماز جماعت با قرائت زیارت وارث آغاز می شود، سخنران این مراسم حجت الاسلام میرشفیعی است و دعای پرفیض کمیل توسط حجت الاسلام محمدپور قرائت می‌شود.
مراسم قرائت دعای ندبه جمعه و از ساعت 6 و 15 دقیقه صبح با قرائت دعای عهد آغاز می شود، پس از آن در ساعت 6:30 حجت الاسلام عرفان سخنرانی می کند و در ساعت 7 صبح سید علی حسینی نژاد دعای ندبه را قرائت می کند.
شایان ذکر است، مراسم قرائت دعای سمات این هفته نیز از ساعت 18:15 با قرائت زیارت آل یاسین آغاز می شود. سخنران این مراسم حجت الاسلام ظهیری است و دعای سمات نیز در ساعت 19 توسط حجت الاسلام شهیدی قرائت می شود.

به گزارش خبرنگار صدق به نقل از  آینده روشن، اکنون به اين موضوع خواهيم پرداخت که بي‌بي‌سي (رسانۀ استعمار پير) به دنبال چيست و در حيطة موضوع مهدويت، چگونه دروغ‌پراکني مي‌کند؛  ولي قبل از آن، لازم است آشنايي مختصري دربارۀ بي‌بي‌سي و تاريخچۀ آن داشته باشيم و به جايگاهي که اين رسانه، امروزه براي خود ايجاد نموده است، نگاهي بيندازيم تا متوجه شويم که يک دروغ کوچکِ بي‌بي‌سي چگونه به تعداد بسياري از مردم دنيا مي‌رسد و در اذهان آنان، تأثير مي‌گذارد. 

تاريخچه 

نخستين پخش راديوييِ بي‌بي‌سي، در نوامبر ۱۹۲۲ و به وسيلة شرکت «راديو بريتانيا» آغاز شد. اين شرکت- که به عنوان سازماني خصوصي، بنياد نهاده شده و امتياز انحصاري پخش برنامه‌هاي راديويي را از دولت دريافت کرده بود- در سال ۱۹۲۷، «مِلّي» شد و از آن تاريخ، با نام اختصاري بي‌بي‌سي (BBC)[۱] به فعاليت خود ادامه داد. دربار سلطنتي بريتانيا، طي فرماني، امتياز پخش برنامه‌هاي راديويي را به مدت ده سال، منحصراً به بي‌بي‌سي ‌اعطا کرد و اين امتياز بارها تمديد شد. 

در نوامبر ۱۹۳۶، بي‌بي‌سي به پخش منظم برنامه‌هاي تلويزيوني دست زد و در سال ۱۹۳۷، نخستين برنامة تلويزيوني خارج از استوديو را ـ که مراسم تاج‌گذاري جرج ششم بود ـ پخش نمود. 

در اكتبر سال ۱۹۹۱ و در امتداد برنامه‌هاى خبرىِ موفقِ اين شبکه، پخش «بى‌بى‌سى جهان» راه‌اندازى شد كه اخبار بين المللى را به صورت تخصصى، تحت پوشش قرار مي‌داد. در ژانويۀ سال ۱۹۹۵، ساختار برنامه‌هاي بي‌بي‌سي به قالب كنونى‌اش تغيير يافت و توانست تا پايان سال ۲۰۰۲ ميلادى، بيش از ۲۲۲ ميليونْ بيننده را در ۲۰۰ نقطة جهان، به خود اختصاص دهد و بالاخره در اواخر سال ۱۹۹۷ با افتتاح و راه‌اندازى پايگاه اينترنتى «بى‌بى‌سى آن‌لاين»، اين شبکه توانست به اولين «بنگاه خبرى سه‌رسانه‌اى» تبديل شود. 

در طول دوران جنگ آمريكا و عراق، بسيارى از مردم جهان، از طريق اين شبكه، به طور ۲۴ ساعته در جريان اخبار جنگ قرار مي‌گرفتند و به اين ترتيب، اين شبکه توانست ركورد بى‌نظير ۲۳ ميليونْ بيننده را، تنها در يك روز به دست آورد. 

بخش فارسي راديو بي‌بي‌سي، ۶۶ سال است که به طور مداوم، در تهيه و پخشِ برنامه براي فارسي‌زبانان، فعاليت دارد و سايت فارسي آن نيز، ۵ سال است که آغاز فعاليت نموده است. بي‌بي‌سي در طول سال‌ها فعاليت، با اين‌که تلاش کرده است خود را در مسائل ايران، بي‌طرف نشان دهد، اما تاکنون، بسياري از توطئه‌هاي شيطنت‌آميز رسانه‌اي را عليه ايران انجام داده است. نمونۀ کوچک آن، دخالت در کودتاي ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ است که با فرستادن پيام‌ها و کدهاي رمز، در پيروزي کودتاگران نقش بسزايي داشت.[۱] 

رسانه‌ها و تحولات دنيا از زبان مسئولان بي‌بي‌سي 

به اعتراف «کنت پاين» ـ تهيه کنندۀ خبري بي‌بي‌سي که در زمنية مسائل دفاعي، داراي سابقۀ حرفه‌اي و دانشگاهي است ـ رسانه‌هاي گروهي در عصر حاضر، به ابزاري براي جنگ تبديل شده‌اند. اين بدان دليل است که پيروزي در جنگ‌هاي امروزي، بيش از آن که وابسته به شکست دادن دشمن در صحنة جنگ باشد، وابسته به هدايت افکار عموميِ داخلي و بين المللي است و اين، صرف‌نظر از تمايل بسياري از روزنامه‌نگاران، مبني بر ارايۀ ارزيابي بي‌طرفانه و متوازن از جنگ، کاملاً واقعيت دارد. اعزام خبرنگاران به همراه يگان‌هاي مسلح، به صحنۀ جنگ، تنها يک نمونه از تأثيرگذاري ارتش بر رسانه‌ها است. 

تجربۀ ارتش آمريکا پس از جنگ سرد نشان مي‌دهد که پيروزي در صحنۀ جنگ سياسي وتبليغاتي، به ندرت، به سادگيِ شکست دادن دشمن به وسيلۀ نيروهاي مسلح است. در خلال ماجراي اشغال عراق، ارتش آمريکا، روزانه اخبار جنگ را متناسب با استراتژي فرماندهان جنگي‌اش در قطر و پنتاگون، منتشر مي‌کرد. ارتش انگليس نيز چنين جلساتي را در لندن ترتيب مي‌داد تا احتمال انتشار اخبار ضد و نقيض از رسانه‌هاي کشورهاي ائتلاف، به حداقل برسد و چرخۀ خبري، متوازن گردد.[۲] 

امروزه، تحولات شگرفي در فناوري‌هاي مربوط به جمع‌آوري، توليد و توزيع اطلاعات رخ داده است. ديگر سخن گفتن از انفجار اطلاعات[۳] ، انقلاب ارتباطي[۴] و تأثيرات رسانه‌ها بر شكل‌گيري افكار عمومي جهاني[۵] ، به ويژه، پس از توسعۀ فن‌آوري‌هاي عظيم ارتباطي و در نهايت، پيدايش عصر جامعة اطلاعاتي[۶]، عادي به نظر مي‌رسد. شبكه‌هاي رايانه‌اي، ماهواره‌ها، خبرگزاري‌ها و ايستگاه‌هاي مختلف راديويي و تلويزيوني، بسياري از مفروضات و اصول پيشين را در ساختار روابط و حقوق بين‌الملل به چالش کشيده‌اند.[۷] 

بي‌بي‌سي در دامن صهيونيست‌ها 

وابستگي بسياري از رسانه‌هاي دنيا، به خصوص رسانه‌هاي آمريکايي، به صهيونيسمِ بين‌الملل، به اندازه‌اي واضح است که خود اين رسانه‌ها نيز اصراري بر پوشاندن آن ندارند؛ اما دربارۀ بي‌بي‌سي، به همان اندازه که توطئه‌هاي رسانه‌ايِ اين بنگاه خبري، به صورت بسيار پيچيده، عمل شده است، وابستگي‌هاي رسانه‌ايِ آن به صهيونيسم جهاني نيز کمتر در معرض توجه عموم، گذارده شده است و چه بسا در مواردي، اين سازمان، خبري را عليه رسانه‌هاي صهيونيستي منتشر کرده‌اند؛ در حالي که وابستگي اين رسانه، به صهيونيسم جهاني، بسيار ريشه‌دارتر و قديمي‌تر از رسانه‌هاي آمريکايي است. (نبايد از ياد ببريم که براي اولين بار، همين انگليسي‌ها بودند که دست صهيونيست‌ها را به نشان دوستي فشردند و سرزمين فلسطين را با انجام توطئه‌هاي بسيار به سرزمين يهودي‌ها تبديل کردند) 

پشت صحنة اين سازمان خبري، شاهد اين مدعاست؛ چراکه نمايندگاني بسياري از يهود در ميان مديران بي‌بي‌سي قرار دارند؛ از جمله، رئيس سابق بانك تجاريِ «اس. جي. وار برگ» ديويد اسكولي، كنت بلوم، جانت كوهن، سارا فرنك، كيث ساموئل، ديويد آرنوويچ،‌ آن سلومن روث كالب، لوئيس ماركس، توني كي، آدام سينكر، روي ساتچي و... 

رئيس برنامه‌هاي نمايشيِ شبكۀ راديويي بي‌بي‌سي، «كارولين رافائل» مي‌باشد كه دبيريِ برنامه‌هاي نمايشي، برنامه‌هاي ويژه و نيز برنامۀ جوانان برعهدۀ وي است. طبق نوشتۀ مجلۀ «شرح وقايع يهودي»[۸]، رافائل، به داشتن هويت يهودي خويش افتخار مي‌كند. 

همانند رسانه‌هاي فرستندگي، صنعت فيلم بريتانيا نيز تعداد قابل توجهي از يهوديان را، هم در تهيه‌كنندگي و هم در بدنۀ نظارتيِ خود، جاي داده است؛ چنان‌چه رئيس كميسيون فيلم بريتانيا، «سدني ساموئل سون»[۹] است که متولي فيلم و هنرهاي تلويزيوني و نيز رئيس كميتۀ اداري آن مي‌باشد و در سال ۱۹۹۵، از دست «جان ماژور»، لقب «سِر» را دريافت كرده است[۱۰]. 

شيطنت‌ها  

بي‌بي‌سي براي ايجاد تفرقه و بر هم زدن انسجام کشورهاي اسلامي، هميشه از شيطنت‌هاي خاصي استفاده مي‌کند که توضيح و بررسي آن‌ها از ظرفيت يک مقاله، خارج است. ما در اينجا تنها به چند نمونه از آن‌ها اشاره مي‌کنيم که مي‌تواند نمونه‌اي براي توطئه‌هاي رسانه‌اي بي‌بي‌سي باشد: 

بي‌بي‌سي‌ِ عربي به سلمان رشدي، تابعيت ايراني داد 

سايت خبري بي‌بي‌سي در دو نسخۀ عربي خود، با اشاره به اين‌که اخيراً ملکۀ بريتانيا به سلمان رشدي لقب «شواليه» اعطا کرده است، مدعي شد که رشدي نويسنده‌اي انگليسي ولي «ايراني الاصل» مي‌باشد. 

قابل توجه است که نسخۀ عربي بي‌بي‌سي در کشورهاي عربي - که عمدتاً اسلامي هستند- مخاطبان زيادي دارد. در طي چند سال اخير، القاء اين نکتۀ انحرافي که ايراني‌ها مسلمان نيستند و پيرو فرقه‌اي ضالّه و منحرف هستند؛ از خطوط اصليِ تبليغات رسانه‌اي غربي و عربي، عليه ايران محسوب مي‌شود.[۱۱] 

شيطنت بي‌بي‌سي در انعکاس مراسم عزاداري حسيني عليه السلام 

بنگاه خبرپراکني بريتانيا در انعکاس گزارش‌هاي تصويري از مراسم عاشورا، به شکل شيطنت‌آميزي، شيعيان را عده‌اي بي‌منطق و خون‌ريز به تصوير کشيد. صفحۀ عربي بي‌بي‌سي، در روزهاي عزاداري حسيني، از بينندگان خود براي مشاهدۀ گزارش‌هاي تصويري از مراسم عزاداري شيعيان دعوت کرد؛ اما در صفحات خود صرفاً تصاويري از مراسم قمه‌زني را به نمايش در آورد.تلاش بي‌بي‌سي براي نشان دادن چهره‌اي خشن و بي‌منطق از عزاداري حسيني و بدون کمترين اشاره به عزاداري‌هاي معنوي و مرسوم اکثريت مطلق شيعيان، بخشي از ترفندهاي غرب براي ايجاد اختلاف و درگيري بين مسلمانان و نشان دادن تصويري منفي از اسلام و خاصّه تشيع، تلقي مي‌شود.[۱۲] 

راديوي عربي، تلويزيون فارسي 

بي‌بي‌سي ـ که براي پيش‌برد اهداف شوم خود، همواره به دنبال جذب شنوندگان و بينندگان مسلمان مي‌باشد - درصدد راه‌اندازي راديوي عربي و شبکۀ تلويزيوني فارسي برآمده است. دولت انگليس، سالانه مبلغ ۱۵ ميليون پوند براي راه‌اندازي شبکۀ تلويزيونيِ فارسي زبان، هزينه مي‌کند. همچنين مسئولان راديو و تلويزيون بي‌بي‌سي اعلام کرده‌اند که قصد دارند هشت راديوي بين‌الملليِ ويژه خود ـ به خصوص راديوهاي اروپاي شرقي ـ را تعطيل و با هزينۀ آن شبكه‌ها، تلويزيوني عربي راه‌اندازي كنند. 

به خوبي مشخص است که بي‌بي‌سي، حرکت خزنده‌اي را براي مقابله با رشد اسلام و تفکر شيعه در پيش گرفته است. توجه به توطئه‌هاي رسانه‌اي - که اکنون، عامل بسياري از رويدادها در سطح جهان مي‌باشند- سياستمداران کشورهاي اسلامي را بايد به خود آورد تا در برابر حمله‌هاي رسانه‌اي استعمار پير که اکنون لباس صهيونيسم جهاني را هم به تن کرده است، تدابيري بسنجند.  

سياستمداران غربي فهميده‌اند که رسانه‌ها بهترين ابزار براي مقابله با تفکراتي است که در مکتب تشيع، موجي از مقاومت در برابر استکبار جهاني را ايجاد کرده است. رسانه‌هايي چون بي‌بي‌سي، سي‌ان‌ان و ...، با پخش اخبار و گزارش‌هاي دروغين، تمام تلاش خود را براي تزريق تفکرات مسموم به ذهن نسل‌هاي جديد دنياي اسلام، به کار گرفته است؛ چراکه، در چند دهۀ گذشته با تحولاتي که پيروزي انقلاب اسلامي ايران در جهان ايجاد کرد، ترس از همه‌گير شدن تفکر شيعه در ميان مظلومان جهان (به‌خصوص کشورهاي جهان سوم) و نيز گسترش معارف اسلام در ميان کشورهاي توسعه يافته، باعث شده است تا جبهة بزرگي از رسانه‌هاي صهيونيستي به وجود آمده و براي مقابله با اسلام بسيج شوند.

۱. British Broadcasting Corpoation.

--------------------------------------------------------------------------------
۱.«مديريت سازمان‌هاي رسانه‌اي در BBC و CNN»، شانکلمن لوسي کونگ، ترجمۀ مراد مهدي‌نيا و ناصر بليغ، نشر طرح آينده. 
۲.www.parameters.com
۳. Information Explosion 
۴. Communication Revolution 
۵. Global Public Opinion 
۶. Information Society 
۷. فصل‌نامة پژوهش و سنجش، سال دهم، شمارۀ ۳۴، تابستان ۱۳۸۲. 
۸. Jewish Chronicle 
۹ .Sidny Samuelson 

۱۰. «نفوذ يهود بر رسانه‌هاي انگلستان»/ www.yahood.ir/farsi  

۱۱. www.asriran.com/ / www.fardanews.com

به گزارش خبرگزاری صدق به نقل از شبستان , طرح مهدی یاوران با هدف ترویج فرهنگ مهدوی از طریق فضای مجازی توسط معاونت فضای مجازی مرکز تخصصی مهدویت برگزار شد. این طرح با راهبرد مشارکت همه در توسعه و تعمیق فرهنگ انتظار، راه اندازی شده و افراد علاقه مند به اشاعه فرهنگ مهدوی به عنوان مروجین فرهنگ انتظار (مهدی یاوران) می توانند در این طرح ثبت نام کنند.
بنابراین گزارش مهدی یاوران بعد از ثبت نام پیامکی تحت آموزش دوره های مجازی معارف مهدویت قرار می گیرند. سپس به عنوان مروج فرهنگ انتظار در محیط زندگی خودشان به فعالیت خواهند پرداخت.
شایان ذکر است، علاقه مندان به شرکت در این طرح می توانند نام و نام خانوادگی خود را به سامانه پیامکی 30007059110313 ارسال کرده و در این طرح شرکت کنند. همچنین برای آشنایی با نحوه صحیح ثبت نام می توانند به پایگاه اینترنتی مرکز تخصصی مهدویت به نشانی mahdi313.org مراجعه کنند.

صفحه‌ها

Subscribe to RSS - اخبار مهدوی

دسته بندی